What is more, I am a Catalan.

dimarts, de febrer 07, 2006

L'art de donar patades i cops de puny (2bis)

Encara no he explicat perquè vaig decidir començar a fer Taekwondo!...

Tot va resultar d'una vella inquietud i de l'apropament personal cap a ideals afins.

Feia anys vaig anar de prova a una sessió d'entrenament amb el meu amic d'infància Jun. Un català amb ascendència japonesa. Em vaig interessar per la tècnica del taekwondo però mai vaig trobar el moment ni el gimnàs on començar.

Anys més tard, quan ja vivia fascinat per l'entrenament diari a que se sotmetien els meus gats, vaig pensar que a mi també m'aniria bé posar una mica de tècnica de lluita a la meva vida. Si en els gats era innat i natural, perquè no ho podia fer jo?

Ells practiquen la meditació somnolent durant llargues hores i quan estan desperts, a part de rentar-se, cercar menjar, moxaines i cagar, practiquen una mena de lluita lliure felina i tècniques de gatjitsu (bàsicament salts extrems i equilibris i cabiroles diverses i força difícils de fotografiar, per cert).

VEURE EL LATERAL PER A ADMIRAR ELS DOCUMENTS GRÀFICS.

Així doncs quedem que em movia el meu desig d'apropament harmoniós cap a la naturalesa. I un dia vaig veure un cartell pel carrer amb el nom d'un mestre de Taekwondo que m'era familiar: Lee Man Gu. Havia sigut mestre molt temps a Lleida on va tenir per deixeble en Fernando, un vell company de vacances estivals a Prullans (El poble on sempre he estiuejat). La primera vegada que vaig tenir dèria pel Taekwondo em va parlar del seu exmestre (ja havia emigrat a Barcelona) ensenyant-me el mnemotècnic "li mango la cartera".

Quina va ser la coincidència d'ideals? Doncs això:

El fonament en la pràctica del Taekwondo és la tècnica. El sistema d'entrenament implica una repetició interminable i el perfeccionament de les tècniques estudiades, tant atacs i defenses com combat i pumses. Avui dia el Taekwondo s'ha desenvolupat com un esport i sistema d'educació física de gran èxit. Això només és possible a través de la unió dels tres ideals del Taekwondo:

- L'ideal de perfecció tècnica.
- L'ideal que combina ment i esperit per al procés d'autoperfeccionament.
- L'ideal d'harmonia entre l'home i la naturalesa.


Eq'iliquà!