What is more, I am a Catalan.

dimarts, de març 14, 2006

Mare meva! no era una visió!

Qui més qui menys recorda com a màgica la visita, quan era una marreca, al saló de la infància.

Fa un temps, per les notícies de TVE3, vaig veure quelcom esborronador en l'edició d'aquest any.

Vaig veure una imatge fugaç, res, un segon, menys encara, un nanosegon. Era un "stand" força especial: el de les Forces Armades. No m'ho vaig creure. Vaig pensar que devia ser una imatge que s'havia "colat" en el reportatge i com que no va trascendir-ne res més me'n vaig oblidar.

Però avui he volgut visitar la plana web (horrorosa per cert) del sindicat de professors majoritari de l'escola pública catalana, USTEC, per saber perquè diuen que no a tot (aquests dies al pacte nacional per l'educació aprovat just 6 mesos abans que entri en vigor; una mostra més d'aquest desgovern anomenat Tripartit).

He trobat referències a aquesta aberració propiciada pels sociates catanyols i els seus amos de Madrid. N'enllaço una mostra extreta d'una altra banda (Va sobre el saló de l'ensenyament però també indica que al saló de la infància també hi són, els infames).

Sobre aquest lamentable afer m'estalvio els comentaris. Sobre USTEC dir que, tot i que he llegit gaire, em sembla que com a sindicat català-català l'han marginat els sociates i els sindicats filosociates i que estan en una posició lamentable per defensar el que un dia va ser una de les grandeses del poble català, l'educació. Que ara viu anys de trista decadència.

Hi ha tanta feina per fer!...


En aquest post he introduït el concepte de català-català.

Jurídicament català vol dir "de Catalunya". Si recordeu "gaudeixen de la condició política de catalans els espanyols que tinguin veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis de Catalunya". Això és el que significa "nacionalitat", que és l'estatus que li atorguen els estatuts al Principat. Jo puc ser dit català perquè estic censat a una de les quatre províncies que conformen el Principat. Per això alguna vegada als "catalans" més mesells i espanyolistes els anomeno "catanyols"...federalistes, regionalistes...

Per això m'he hagut d'inventar el concepte jurídic que no es contempla legalment sobre la catalanitat. Entenc per català-català aquell que se sent exclusivament membre de la nació catalana i s'identifica amb la nostra cultura, tant sigui del Principat, de la Catalunya Nord, de la Franja, de les Illes, del País Valencià o fins i tot de l'Alguer (i part de l'estranger).

El tema del "veïnatge administratiu" ho extrapolen a altres fets, a part de l'individual, com el cultural. Portant a esquizofrènies com dir que és, per exemple, cultura catalana la feta a Cornellà en castellà. Aquesta si que és bona! Aquesta és una de les últimes desbarracions de l'espanyolisme forà i, més tristament, del català.

Salut i paciència...Si tornem a tenir un sistema educatiu com el de temps passats ja haurà valgut la pena haver lluitat per la recuperació de la sobirania...