What is more, I am a Catalan.

dijous, de maig 17, 2007

Euskal Festa

Aquests dies estic treballant amb una noia de Bilbo i quan vaig saber d'aquest esdeveniment vaig comentar-li perquè no enyorés tant la seva terra.


Passa, però, que he intentat cercar la versió castellana perquè l'entengui, ja que fa poc que està per aquí, i m'he trobat que no la hi ha. De fet, ni s'anuncia a la portada de la versió castellana de la plana web de l'ajuntament.

Després et venen el castellà d'Elvira Lindo com a llengua "de tots", cosmopolita, "multiculti" i , fins i tot, universal. I resulta que certes cultures queden bandejades per la intolerant al·lèrgia de la cultura "espanyola". Quan pugui us explicaré l'exemple del CAS'07 a "El periódico de Catalunya". Que és simptomàtic de l'estat de gran part de la música catalana.

Parlant de cultures. Ara que cada dia m'agrada més la rumba i el flamenc hauria de demanar , com en Carod, que es despolititzin les sevillanes, -No creieu?-. Ja que vénen emprant-se com a eina del nacionalisme espanyol -com les "aceitunas" i els "toros"- de fa temps.

Espero amb ànsia el dia que entre bascos i catalans parlem una llengua no imposada per "dret de conquesta".


Salutacions.

2 Comments:

  • Aaah, aquesta afició per la rumba és possible que et vingui de grups com La Troba Kun-Fu i Dijous Paella?
    De fet, m'agradaria aprofitar l'ocasió per informar-te de l'existència d'un recopilatori publicat per la revista enderrock sota llicència CC, on l'últim grup esmentat hi col·labora amb una cançó.
    L'àlbum en qüestió s'anomena "Música lliure" i es pot descarregar de la seva web.
    Interessant proposta cultural (^_~)

    By Blogger raver, at 19 de maig, 2007 19:06  

  • Si...soc un gran fan de Dijous Paella. Llàstima que el grup estigui en stand-by pels compromisos amb altres formacions dels seus components...

    La peça del Música lliure és simplement genial.

    La Troba tenen algun gran tema però no acaben de ser un dels meus grups favorits.

    L'orígen de tot plegat ve de més lluny, en temps i en purisme,
    car sento veneració per alguns temes dels Manolos.

    Estic perfeccoinant la tècnica de la "doble palma" per seguir el ritme rumbero amb l'energia que em fa sortir de dins.

    Salutacions.

    By Blogger kapde, at 20 de maig, 2007 12:31  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home